Rita Wojtczak

Marketing Manager Streamsoft

Rita Wojtczak

Marketing Manager Streamsoft

Obawiasz się, że w nasyconym środowisku biznesowym pomysł na działalność to za mało, by odnieść spektakularny sukces? I słusznie! Z pomocą przyjdą Ci nowoczesne metody promocji i finansowania. Przedstawiamy najciekawsze. Poznaj bliżej nasze TOP 6 i korzystaj śmiało!

Rozkręcić i utrzymać biznes — to marzenie wielu z nas. Nielicznym się jednak udaje. Dlaczego? Powody najczęściej się powielają: przemęczenie, brak pomysłów na kontynuację zaproponowanej koncepcji czy oferty czy wreszcie… brak środków na koncie. Jeśli jednak myślisz, że nie ma możliwości osiągnięcia biznesowego sukcesu bez wkładu finansowego, a w przebijaniu oferty konkurencji zawsze zostaniesz sam, to… przekonaj się w jak dużym błędzie jesteś.

Networking — daj się poznać, poznawaj i pielęgnuj

Jego idea, najprościej rzecz ujmując, polega na tworzeniu sieci kontaktów. Poznawaniu ludzi, którzy mogą sobie nawzajem pomóc realizować jakiś cel, wymienić się doświadczeniem, kreować wspólne przedsięwzięcia etc. Jednym zdaniem, chodzi tu o poznawanie takich osób, z którymi relacje mogą stworzyć dobry fundament pod biznesowe relacje. Istotne jest także pielęgnowanie znajomości już zawartych. Jak się do tego zabrać? Odwiedzaj spotkania i konferencje branżowe, witaj się z ludźmi, zadawaj pytania i na nie odpowiadaj. Dzięki temu z łatwością zbudujesz sieć kontaktów na LinkedIn czy GoldenLine. Dobrym pomysłem są także uczestnictwo w eventach organizacji typowo networkingowych. Jedna z bardziej znanych — BNI (Business Network International) organizuje np. śniadania biznesowe. Kilka tego typu spotkań, a na pewno nauczysz się opowiadać o sobie w taki sposób, by trwale zainteresować innych.

Wrapping — opowiadaj i angażuj

To specyficznie brzmiące pojęcie, to nic innego jak dokonywanie prób zaangażowania i przekonania do realizowanego przez nas pomysłu jak największej ilości ludzi, szukanie sprzymierzeńców dla naszej kreatywności. Celem jest, by jak najszersze grono osób utożsamiło się z naszym projektem, nawet przed jego ukończeniem, a w konsekwencji pomagało nam go upowszechniać i popularyzować wśród swoich znajomych, partnerów, kontrahentów etc. Nie oszukujmy się, każda inicjatywa potrzebuje zwolenników i propagatorów, by przetrwać. Jak się do tego zabrać? Najpierw musisz swój pomysł atrakcyjnie przedstawić, czyli „zapakować”, a potem… wykorzystać sieć kontaktów! Zarówno tych osobistych, jak i tych które udało Ci się stworzyć za pośrednictwem internetu. Dzięki wrappingowi Twój pomysł będzie mieć szansę być poznanym i docenionym oraz poleconym dalej przez całkiem spore grono osób.

Consulting — daj sobie doradzić

Consulting, czyli inaczej poczciwe.. doradztwo. Nie kojarzy Ci się z czymś niezbędnym ani innowacyjnym? Niedocenianie możliwości konsultacji to zdecydowanie błąd. Pamiętaj, że efektywność każdego pomysłu wzrasta, gdy nie boisz się poddać go obiektywnej analizie innych. Dlaczego? Po pierwsze, sam możesz nie dostrzegać jakiejś luki we własnym rozumowaniu. Po drugie, nawet jeśli założymy, że Twój pomysł jest idealny, to zmieniające się „co minutę” technologie i mechanizmy rządzące biznesem czynią otoczenie rynkowe tak dynamicznym środowiskiem do działań, że wystarczy chwila nieuwagi, albo skupienia jej tylko na jednym aspekcie, by przegrać walkę o wielki biznesowy tort. Dlatego właśnie zaufana osoba (obiektywna i zdystansowana) zawsze będzie Twoim sprzymierzeńcem.

Replacing — daj się… zastąpić

Więcej! Daj się zastąpić wszędzie tam, gdzie jest to możliwe. Brzmi absurdalnie? A jednak jest niezwykle pomocne przy prowadzeniu działalności w obecnych realiach. Sam przekonasz się jak szybko „od startu” po brzegi zapełni się Twój kalendarz i jak szybko znajdziesz się „w sieci” angażujących spotkań, umów i zobowiązań. Podpisy, korekty, ustalenia… Aż okaże się, że sprawy formalne zajmują tak dużą część Twojego czasu, że nie pozostaje go zbyt wiele na rozwój i wprowadzanie w życie nowych pomysłów, usprawnień czy szykowanie eventów. A przecież to kreatywność miała być z założeniu Twoją domeną. Nie zaś administrowanie i „papierki”. Dlatego bez wahania sceduj kwestie administracyjne i organizacyjne podmiotowi zewnętrznemu!

Earning i crowdfunding — kasa po nowemu

Nie oszukujmy się, nadmiar pieniędzy nie zdarza się nam zbyt często, a na ich brak narzeka prawie każdy. Jeśli jednak myślisz, że jedynym sposobem na uzbieranie funduszy na własny biznes jest cierpliwe odkładnie „do skarpety”, to nie masz racji! Możesz skorzystać z dwóch dużo bardziej „egzotycznych”, ale i szybszych oraz wydajniejszych opcji. Earning polega — ujmując w uproszczeniu — na znalezieniu inwestora, który wesprze finansowo Twój pomysł, bo uzna go za dobry. Co w zamian? Oczywiście będziesz musiał podzielić się zyskiem z pomocnikiem. Metoda ta wymaga „przeskoczenia” pewnej bariery (pojęcie pomysłu na biznes jak czegoś „tylko mojego”). Musisz zrozumieć, że w tym przypadku, Twój koncept stanowi przedmiot inwestycji. Podobnie w przypadku crowdfundingu; różnica polega tu głownie na tym, że w realizacji pomysłu wspiera Cię wiele osób, dokonując mikropłatności. W zamian przekazujesz im konkretną wartość (produkty, bonusy, udziały), w zależności oczywiście od formy, jaką przyjmuje Twoje przedsięwzięcie.