Rita Wojtczak

Marketing Manager Streamsoft

Rita Wojtczak

Marketing Manager Streamsoft

Czy sezon ogórkowy może okazać się okresem wzrostu i rozwoju? Jesteśmy przekonani, że tak! Wszystko jest kwestią odpowiedniego podejścia i konkretnego… planu. Jakie pomysły warto realizować, by przekłuć martwą porę w progres firmy? Sprawdź nasze TOP 5.

1. Buduj… emocje!

Oczywiście zdajesz sobie sprawę, że utrzymywanie trwałych relacji z Klientami to super istotna kwestia. Niby stale budujesz nowe kontakty i dokładasz starań do podtrzymywania już nawiązanych, ale… w natłoku zleceń nie zawsze masz czas zadbać odpowiednio o każdego z Kontrahentów. Dlatego właśnie namawiamy: zajmij się tym właśnie w momencie, gdy ilość zleceń spada. Wzmocnij kontakt, bazuj na pozytywnych emocjach i zaufaniu. Jak konkretnie zadziałać? Patrz do przodu: przeanalizuj dalsze możliwości współpracy, zaproponuj nowe rozwiązania, zaproś do rozmowy. No bo kiedy, jeśli nie teraz? Uwierz, że ludzie podejmując decyzję, nader często kierują się emocjami. Jeśli więc zbudujesz trwałe przywiązanie do swojego brandu – wygrałeś!

2. Cel — pracownik

Kursy, szkolenia, wyjazdy, warsztaty. Czas przestoju, to idealny moment na podbudowanie siły intelektualnej zespołu! Wyjazdowe konferencje wreszcie nie kolidują z natłokiem pracowniczych obowiązków i kalendarzem pełnym deadline’ów. Jeśli nie chcesz tracić specjalistów, zwróć szczególną uwagę na tę kwestię. Już blisko 1/10 zwolnień dyktowanych jest dobrowolną decyzją zatrudnionych, co więcej poziom tej rotacji ciągle rośnie. Z całą pewnością rozwój zawodowy jest jedną z podstawowych potrzeb każdego człowieka. Poza tym rozkwit umiejętności pracownika przyczynia się do postępów całej organizacji. Uwierz więc – nie warto zapominać o zapewnieniu swoim podwładnym możliwości inwestowania we własny potencjał intelektualny. Oszczędność z tego marna, a w sukcesach swoich ludzi masz podwójny interes!

3. Szukaj nowości i… oszczędności

Śledzenie nowości branżowych w sieci, odnowienie zaniedbanej prenumeraty czasopism tematycznych, dokupienie gadżetów firmowych… A może przegląd nowości wśród przydatnych w pracy aplikacji komputerowych? Zadbaj o swoje zaplecze właśnie teraz, kiedy masz „więcej luzu”. Spróbuj tez popracować nad unowocześnieniem procesów, które w przypadku Twojego biznesu są istotne. W „luźnym” okresie polecamy również pomyśleć o oszczędnościach. Tu uwaga — nie myl ich ze skąpstwem! Mamy na myśli dokonanie odpowiednich analiz i poszukiwanie takich nowych rozwiązań biznesowych, które wpłyną na ograniczenie wydatków, przy jednoczesnym braku negatywnego oddźwięku w temacie wydajności pracy.

4. Segreguj, naprawiaj, porządkuj

Zadbaj o funkcjonalność i wygląd miejsca pracy. Doskonale wiemy, że w szczytowym sezonie kompletnie nie ma na to czasu! Zacznij od drobnostek: posegregowanie dokumentów, opisanie segregatorów i katalogów. Zarówno tych fizycznych, jak i elektronicznych. Pewnie przy okazji uda Ci się znaleźć kilka zaginionych dawno faktur. Wierz nam na słowo, że uprzątnięcie biurowego rozgardiaszu, wpłynie pozytywnie na Twój nastrój i tępo pracy. Zadbaj również o aktualizacje programów komputerowych, z których korzystasz. Nie będziesz musiał za kilka miesięcy denerwować się, że któryś z nich odmawia posłuszeństwa w trakcie pracy. Skontaktuj się również z serwisantami urządzeń biurowych. Sezon ogórkowy to najlepszy czas na przegląd i konserwację sprzętu!

5. No i …wyluzuj!

A na koniec złota rada. Czasem warto po prostu… wyluzować. Jeśli – przez kilka dni w roku — podejdziesz do swoich obowiązków z większym dystansem, to świat się nie zawali! Potraktuj pracę nie w kategoriach „musu”, a wyzwania i przyjemności. Sam się przekonasz, że brak tzw. „spiny” wcale nie zaszkodzi ani Tobie, ani zespołowi. Prędzej wywoła burzę mózgów, która z całą pewnością użyźni sezon ogórkowy i zasili wszystkich w świeżą energię!