Rita Wojtczak

Marketing Manager Streamsoft

Rita Wojtczak

Marketing Manager Streamsoft

Prezentacja jest prostym i przejrzystym narzędziem do pokazania oferty. Jeśli pracujesz z klientem, zapewne dość często z niej korzystasz. O co zadbać, by ta forma zawsze pracowała na Twój sukces?

Zasada nr 1: Lepsze własne

Tak jak w prowadzeniu biznesu, tak i w jego przedstawianiu unikaj standardowej bylejakości. Gotowe szablony ogląda się bez żadnej przyjemności. Poświęć trochę czasu, by przygotować własny wzorzec slajdów – możesz np. umieścić na nim logo. Najważniejsze, żebyś był od razu kojarzony z tą jedną, konkretną formą.

Zasada nr 2: Efekty „wow” na wodzy

Jednocześnie zadbaj o to, by to co przedstawiasz było schludne. Animacje ze Smerfami czy Gargamelem (tak, naprawdę zdarzają się takie!) nie są dobrym pomysłem. Pasują bardziej do prelekcji na lekcję plastyki, niż na biznesowe spotkanie. W niczym nie pomagają, zamiast tego rozpraszają lub – co gorsza – irytują słuchaczy.

Zasada nr 3: Bez kaligrafii!

Lubisz patrzeć na slajdy, z których tekst dosłownie się wylewa? No właśnie… Nikt nie lubi. Po pierwsze jest to najzwyczajniej nieczytelne i nieprzyjemne dla oka, po drugie zaś nie da się z tego nic zapamiętać. Dobry slajd, to slajd grający na skojarzeniach – jedno, maksymalnie dwa zdania powinny w zupełności wystarczać!

Zasada nr 4: Im > tym lepsze

Ta zasada odnosi się do wielkości fontu z jakiego korzystasz. Chyba chcesz dotrzeć z przekazem dalej, niż do pierwszego rzędu? Radzimy w ogóle nie korzystać z czcionki mniejszej niż trzydzieści. Nie ma nic gorszego niż „niezgrabne” dopiski upychane na siłę ósemką.

Zasada nr 5: Solidne rusztowanie

Techniczne aspekty – choć niestety nader często pomijane – są naprawdę ważne. Spis treści (agenda) jest obowiązkowy już na początku. Warto też wskazać o czym, jak długo i w jakim porządku będziemy mówić i – co równie ważne dla słuchaczy – w którym momencie planujemy przerwę.