Otwierasz sklep internetowy. Spełnia się Twoje marzenie o biznesie. Twój brand staje się rozpoznawalny. Wstrzeliłeś się idealnie w zapotrzebowanie konsumentów. Rozwój firmy idzie w dobrym tempie. Masz coraz więcej klientów i coraz więcej zamówień. W efekcie, z powodu natłoku obowiązków, zaczynasz zwyczajnie nie nadążać z obsługą i realizacją zleceń. Opóźnienia gromadzą się i narastają, a klienci, którzy do tej pory wystawiali 5 gwiazdek w opiniach, coraz częściej są niezadowoleni. Piszą negatywne komentarze i zostawiają niskie oceny na Opineo czy TrustedShops. Jak tego uniknąć? Warto rozważyć inwestycję w narzędzie, które usprawni działania back-office.
Zabezpiecz zaplecze
Lepiej zapobiegać szkodom, niż je naprawiać. Wprowadzając do swojego biznesu e-commerce system ERP nie tylko unikniemy niepotrzebnych komplikacji, ale przede wszystkim usprawnimy działania firmy. Fundamentem biznesu jest dobrze zorganizowane zaplecze back-office. O ile działa sprawnie, gwarantuje sukces sprzedaży. Komplementarność z front-office, czyli sklepem internetowym, z którym klient ma bezpośrednią relację, stanowi całokształt biznesu e-commerce. Gdyby nie zaplecze front nie mógłby funkcjonować sprawnie. Rolą frontu jest prezentowanie oferty i sprzedaż, to w back-office zachodzi cykl post-sprzedażowy. Należy zatem zadbać o sprawną obsługę procesów organizacyjnych i administracyjnych. Na zapleczu dzieje się to, czego klient nie widzi.
System klasy ERP automatyzuje powtarzalne czynności, takie jak generowanie zamówień, rozliczanie, picking asortymentu, pakowanie i wysyłka. Zoptymalizowanie tych czynności poprawia jakość obsługi klienta i wizerunek firmy w sieci. Tym samym ma realny i wymierny wpływ na minimalizację ryzyka utraty klientów spowodowane nieterminowym wywiązywaniem się z umów, a wspomagany przez ERP stanowi kompleksową strukturę operacyjną biznesu e-commerce.
Co więcej? Więcej integracji!
Równie istotne jest połączenie systemu ERP z innymi aplikacjami, np. kurierskimi, bankami, płatnościami elektronicznymi. Jeśli wszystko to jest kompatybilne, działa bez przeszkód w czasie rzeczywistym i zwiększa wydajność. Dynamika sprzedaży internetowej wymaga szybkiej obsługi klienta i bezzwłocznej realizacji zamówienia, które zapewniają integracje. Współpraca z zewnętrznymi firmami kurierskimi, operatorami płatniczymi czy bankami gwarantuje płynność procesów przed i po sprzedażowych.
Co słychać na magazynie?
Do działań back-office należy również obsługa magazynu. Za jego optymalizacją stoi zazwyczaj system WMS wspomagający zarządzanie gospodarką magazynową. W systemie Streamsoft Verto wbudowany jest moduł WMS, usprawniający procesy logistyczne m.in. poprzez zastosowanie kolektorów magazynowych. Dla e-commerce istotą sprzedaży jest jak najszybsza obsługa zamówień. Aby zyskać i utrzymać klientów, najważniejsza jest minimalizacja czasu operacji związanych z obsługą zamówień, w tym tych mających miejsce w magazynie. System ERP usprawnia koordynację pracy w halach pod względem zachowania optymalnego poziomu stanów magazynowych, pomaga szybko lokalizować produkty, planować wysyłki, weryfikować je oraz przyspieszać i porządkować wszelkie wydruki dokumentów powiązanych z zamówieniami.
Back-office to nie tylko zaplecze magazynowe e-commerce
Efektywne funkcjonowanie zaplecza sklepu względem obsługi klienta to nie wszystko. Co z pracownikami, z obsługą księgową przedsiębiorstwa? O to również jest w stanie zadbać system ERP. Streamsoft Verto jest oprogramowaniem modułowym, wyposażonym w moduły do zarządzania magazynem (WMS, Logistyka magazynowa, Gospodarka magazynowa), obsługi procesów sprzedażowych (Moduł Sprzedaż), ale także pełnej obsługi księgowości firmowej (Finanse i Księgowość) czy procesów kadrowo-płacowych.
Maciej Sarnot
Kierownik Sprzedaży Streamsoft Verto
Maciej Sarnot
Kierownik Sprzedaży Streamsoft Verto