Cyber Monday, Black Friday, Black Weekend, zakup prezentów na Gwiazdkę i zimowe wyprzedaże – koniec roku sprzyja zakupom korzystnym pod względem cenowym. W tym okresie klient „poluje na okazje”, więc sklepy doświadczają wzmożonego ruchu. Dotyczy to zarówno handlu internetowego jak i stacjonarnego. W jaki sposób zwiększyć wydajność w tak gorącym momencie?
E-commerce vs. retail
Pomimo dążenia sprzedawców do strategii omnichannel, bardzo często firmy sprzedające tylko przez internet konkurują ze sklepami stacjonarnymi, walcząc o klienta. Dziś dla e-commerce charakterystyczny jest już nie tylko przeznaczony jej cyber-poniedziałek, ale coraz częściej także przejęty z offline Black Friday, a nawet Black Week. Podobnie ze względu na zakaz handlu w niedziele, e-sklepy proponują klientom zniżki na zakupy. Zmiany w zakresie wyboru oferty produktów czy sklepu podyktowane są zwykle korzystniejszą ceną.
Wydajność systemu ERP na okoliczności dużego ruchu
Konsumenci polskiego e-commerce w okresie przedświątecznym są najbardziej aktywni. Dotyczy to też czasu intensywnych wyprzedaży czy tematycznych promocji (noce zakupów, ogólnopolskie akcje rabatowe z czasopism, Dzień Matki, Dzień Dziecka itp.). Sklepy internetowe muszą być pewne, że system, który obsługuje cały back-office wytrzyma ogromne ilości napływających zleceń, wysyłkę informacji zwrotnych, księgowania płatności, obsłuży rzeczywisty stan magazynowy. A wydajność e-commerce nie osłabnie pod zwiększoną ilością danych. To jest wyzwanie, któremu sprosta Streamsoft Verto. System działa w trybie online, czyli przetwarza informacje na bieżąco, dzięki temu wystąpienie jakichkolwiek błędów systemowych spada do minimum.
O jakich obciążeniach mowa?
Firmy korzystające ze Streamsoft Verto nie muszą się obawiać, że system nie udźwignie ogromnej ilości informacji. Na przykład w Black Friday – tylko tego jednego dnia – ilość zamówień online dochodzi nawet do 300 tys. W ciągu całego Black Week suma zleceń sięga 500 tys. System realnie przyjmuje takie ilości bez najmniejszych problemów i dotyczy to największych klientów. Jednak Streamsoft Verto czeka na większe wyzwania big data, aby zapewnić pełne dopasowanie do zmieniających się wymagań klienta, płynność i automatyzację czynności, standaryzację procesów i usprawnienie pracy. Wysokowydajna baza danych zapewnia bezpieczeństwo i szybkie przetwarzanie, wydawać by się mogło, niespodziewanych ilości informacji. ERP stanowi spójne miejsce realizacji zamówień w przestrzeni systemowej – mózgu wszelkich operacji.
Rozwiązania IT muszą się dostosować do zwyczajów zakupowych klientów, by e-sklepy działały sprawnie. Bez strat i ryzyka błędów wynikających z przeciążeń systemu. Jak zatem zwiększyć wydajność sklepu internetowego na okoliczność boomu zakupowego?
Odpowiedź brzmi: inwestycja w system Streamsoft Verto.
Maciej Sarnot
Kierownik Sprzedaży Streamsoft Verto
Maciej Sarnot
Kierownik Sprzedaży Streamsoft Verto