Wygoda związana z płatnościami online jest udogodnieniem współczesnych zakupów internetowych. Czy to jest bezpieczne? Czy wpisując dane naszej karty, nie zostaną one skradzione wraz z pieniędzmi z naszego konta? I czy mamy pewność, że nasze środki dotrą do e-sklepu? Czy nie śpimy spokojniej, kiedy pani na poczcie przybije pieczątkę na czerwonym druczku wpłaty, gwarantując tym samym, że pieniądze na pewno dotrą do odbiorcy? Zgoda, śpimy spokojniej. A co, jeśli zależy nam na czasie? Im szybsza obsługa, tym klient bardziej zadowolony. Im szybciej środki ze sprzedaży dotrą do firmy, tym lepiej dla rozwoju biznesu.

Bezpieczne płatności = zaufanie klienta

Zapewniając bezpieczne zakupy klientowi, zdobywamy jego zaufanie. Nabywca powierza nam swoje pieniądze za towar czy usługę, więc powinniśmy zagwarantować mu jak najlepszą obsługę i komfort dokonywania zakupów. Jeśli zapewnimy nie tylko najwygodniejszą formę zapłaty, ale też w przypadku płatności internetowych szybką i bezpieczną możliwość transakcji poprzez przekierowanie na stronę banku lub sprawdzonego serwisu płatniczego, możemy być pewni, że zbudujemy z konsumentem dobrą relację opartą na zaufaniu.

Wciąż wielu klientów woli zapłacić za zakupy przy odbiorze przesyłki. Według Raportu Płatności Cyfrowe 2018 Izby Gospodarki Elektronicznej 18% klientów wybrało płatność za pobraniem podczas robienia zakupów internetowych. Preferencja ta wynika z przyzwyczajenia do zakupów w sklepie stacjonarnym, gdzie dochodzi do bezpośredniej wymiany towaru za pieniądze na zasadzie: „płacę i od razu otrzymuję zakupy”. Podczas pierwszych zakupów w e-sklepie klient również może ostrożniej podchodzić do transakcji i, w obawie o swoje środki, woli zapłacić za pobraniem.

Sprzedawca dając kupującemu możliwość zapłacenia przy odbiorze również nie ma pewności, że klient przyjmie przesyłkę i za nią zapłaci. Mógł się przecież rozmyślić, a że nie opłacił z góry zakupów, to teoretycznie nie musi się o to martwić. W takim wypadku sklep ponosi koszty pakowania i przesyłki, a nieopłacony produkt jest tymczasowo wyłączony z oferty z powodu transferu.

Daj klientowi wybór

Użytkownicy i tak wybiorą najdogodniejszą dla siebie formę płatności, najważniejsze to dać konsumentom wybór i zapewnić ochronę transakcji. Priorytetem dla klienta jest otrzymanie zamówienia jak najszybciej. Dzięki serwisom transakcyjnym środki pieniężne są automatycznie księgowane, a sprzedawca dostając sygnał o opłaceniu zamówienia może zająć się jego realizacją. Nie dość, że klient jest usatysfakcjonowany ekspresową obsługą, to właściciel e-sklepu ma gwarancję otrzymania środków pieniężnych. Wybierając platformę płatniczą w swoim biznesie e-commerce, zwróć uwagę na te cieszące się dobrymi ocenami i komentarzami użytkowników. Dostępne w nich metody płatnicze nie powinny ograniczać się tylko do tych najbardziej popularnych. Płatność blikiem czy aplikacjami mobilnymi z roku na rok zyskują na popularności.

Zintegruj płatności z ERP

Oprogramowanie działające w back-office e-commerce powinno być integrowalne z platformami płatniczymi typu PayU, PayPal, Przelewy24, MyBenefit. Sprawną obsługę e-płatności zapewni system ERP Streamsoft Verto. Serwisy płatnicze gwarantują bezpieczeństwo przekazu środków m. in. poprzez nadawanie unikatowego identyfikatora płatności. W systemie zaksięgowana płatność automatycznie parowana jest z zamówieniem, co przyspiesza proces realizacji oraz ewentualny zwrot środków. Dla klientów zagranicznych te rozwiązania stanowią dogodną możliwość płatności w rodzimej walucie.

O ile zakupy sprawiają użytkownikowi przyjemność, to sama czynność płacenia do przyjemnych nie należy. Oprócz bezpieczeństwa transakcji, dla klienta ważna jest również bezproblemowość obsługi. Z perspektywy firmy istotny jest tu więc automatyzm przyporządkowywania zapłaty do zamówienia, natychmiastowe księgowanie oraz płynność przekazu środków.

Maciej Sarnot

Maciej Sarnot

Kierownik Sprzedaży Streamsoft Verto

Maciej Sarnot

Maciej Sarnot

Kierownik Sprzedaży Streamsoft Verto