Tomasz Olejniczak

Księgowy w Biurze Rachunkowym

Tomasz Olejniczak

Księgowy w Biurze Rachunkowym

Wystawienie faktury sprzedażowej to podstawowy punkt świadczący o wykonaniu usług lub dostawie towarów do określonego nabywcy. Co za tym idzie otrzymanie środków za dopełnienie tego, co ustalili między sobą np. przedsiębiorcy, w określonym na fakturze terminie.

Zdarza się, że przedsiębiorca z pośpiechu lub przez przypadek błędnie wystawi fakturę sprzedażową. Nie są to nigdy celowe błędy.

Od 1 lipca 2024 roku w życie wejdzie KSEF. Zakończy to ręczne wystawienia faktur, wystawianie za pomocą Worda, Excela, itp. Ograniczy to na pewno ilość błędów w wystawianych przez podatników fakturach, lecz nie wyeliminuje całkowicie.

W związku z powyższym nasuwa się pytanie czy będzie można wycofać błędną fakturę?

Tutaj z pomocą przychodzi Ministerstwo Finansów z serią pytań i odpowiedzi w sprawie wystawiania faktur w Krajowym Systemie e-Faktur.

Pytanie

Czy KSeF pozwoli na odrzucenie faktury w przypadku błędnie wystawionej faktury przez podatnika, np. na niewłaściwego nabywcę?

Odpowiedź MF:

Nie, w takim wypadku wystawca faktury będzie zobligowany do wystawienia korekty faktury.

Jak zostało przedstawione wyżej, jedną dostępną opcją naprawienia swojego błędu w KSeF przy wstawianiu faktury, będzie wystawienie korekty.

 

Źródło: https://www.podatki.gov.pl/ksef/pytania-i-odpowiedzi-ksef/