Tomasz Olejniczak
Księgowy w Biurze Rachunkowym
Tomasz Olejniczak
Księgowy w Biurze Rachunkowym
Wystawienie faktury sprzedażowej to podstawowy punkt świadczący o wykonaniu usług lub dostawie towarów do określonego nabywcy. Co za tym idzie otrzymanie środków za dopełnienie tego, co ustalili między sobą np. przedsiębiorcy, w określonym na fakturze terminie.
Zdarza się, że przedsiębiorca z pośpiechu lub przez przypadek błędnie wystawi fakturę sprzedażową. Nie są to nigdy celowe błędy.
Od 1 lipca 2024 roku w życie wejdzie KSEF. Zakończy to ręczne wystawienia faktur, wystawianie za pomocą Worda, Excela, itp. Ograniczy to na pewno ilość błędów w wystawianych przez podatników fakturach, lecz nie wyeliminuje całkowicie.
W związku z powyższym nasuwa się pytanie czy będzie można wycofać błędną fakturę?
Tutaj z pomocą przychodzi Ministerstwo Finansów z serią pytań i odpowiedzi w sprawie wystawiania faktur w Krajowym Systemie e-Faktur.
Pytanie
Czy KSeF pozwoli na odrzucenie faktury w przypadku błędnie wystawionej faktury przez podatnika, np. na niewłaściwego nabywcę?
Odpowiedź MF:
Nie, w takim wypadku wystawca faktury będzie zobligowany do wystawienia korekty faktury.
Jak zostało przedstawione wyżej, jedną dostępną opcją naprawienia swojego błędu w KSeF przy wstawianiu faktury, będzie wystawienie korekty.
Źródło: https://www.podatki.gov.pl/ksef/pytania-i-odpowiedzi-ksef/