Zadania w projekcie szczegółowa analiza zadania

Projekt większości z nas kojarzy się z czymś, co będzie długo trwało, pochłonie spore ilości zasobów, a jedyne pewną rzeczą jest to, że będziemy musieli go rozliczyć. I w zasadzie tak jest. Na wstępie znamy wymagania inwestora, czyli wiemy co ma być wynikiem końcowym prowadzonych przez nas prac. Ponadto wiemy, że musimy cały projekt dokładnie zaplanować – rozpisać jego poszczególne elementy, zamknąć w ramy czasowe (pamiętając o deadlinie) i przypisać do niego właściwe zasoby. Innymi słowy podzielić projekt na mniejsze etapy – zadania.

W systemie Streamsoft Verto zadania  tworzymy bezpośrednio na założonym przez nas projekcie, ale podejrzeć je możemy z kilku miejsc. Pierwszym z nich jest projekt właśnie, a kolejnym „Harmonogram zadań”:

Ponadto do dyspozycji mamy również „Kalendarz zadań”, w którym możemy sprawdzić to, co dzieje się we wszystkich, prowadzonych w firmie projektach w podziale na poszczególne tygodnie:

Jeszcze inną metodą weryfikacji zadań jest „Obciążenie zadaniami” gdzie w ujęciu dziennym, tygodniowym lub miesięcznym zobaczymy jak dostępne w firmie zasoby zostały przypisane do toczących się projektów lub które z nich są jeszcze wolne:

Powyższe funkcjonalności to jedynie kilka możliwości analizy zadań pozwalającej otrzymać podstawowe informacje. Aby przejść do bardziej szczegółowych danych niezbędne jest wejście nieco głębiej, czyli zajrzenie do pojedynczego zadania z poziomu projektu. I tu kolejno mamy:

  • dane podstawowe takie, jak nazwa, słownikowy rodzaj zadania, planowana data rozpoczęcia i czas trwania,
  • dane rozszerzone, m.in. procent wykonania, typ ograniczenia nadany przez kierownika projektu i ewentualny opis,
  • załączniki, czyli wszystkie dokumenty związane z zadaniem, np. projekt, pozwolenia, dokumentacja od inwestora itp.,
  • zasoby w podziale na sprzęt, robociznę, materiały i bilans materiałów,
  • zależności pomiędzy poszczególnymi zadaniami, np. zakończenie-rozpoczęcie czy zakończenie-zakończenie,
  • raporty wykonania na podstawie informacji wynikających z raportów ogólnych, raportów z dokumentów, raportów robocizny, raportów sprzętu czy procentu wykonania,
  • koszty ujęte jako  ogólne, planowane, rzeczywiste i budżetowe:

  • analiza, a dokładniej analiza wartości wypracowanej wraz z jej graficzną prezentacją oraz wynikającymi z niej wskaźnikami.

Przedstawione w ten sposób informacje związane z pojedynczym zadaniem pozwalają wprawnemu kierownikowi projektu wyciągnąć właściwe wnioski i tak pokierować całością prac, aby w pełni wywiązać się z postawionych przed nim oraz przed projektem wyzwań.

© Streamsoft 2016. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, przedruk oraz udostępnianie tekstów zamieszczonych na niniejszej stronie wyłącznie za pisemną zgodą właściciela serwisu.

Informacja o plikach Cookies

Ta strona używa plików cookies. Korzystając z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.